Eerste reisverslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Amy - WaarBenJij.nu Eerste reisverslag - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Amy - WaarBenJij.nu

Eerste reisverslag

Door: Amy

Blijf op de hoogte en volg Amy

11 Februari 2018 | Australië, Melbourne

Goedenavond,

Na 3 weken heb ik toch maar besloten om een blog bij te houden om al mijn verhalen te vertellen aan de mensen die geïnteresseerd zijn. Ik zit alweer drie weken aan de andere kant van de wereld en de tijd vliegt. Al zoveel gezien en gedaan dat ik niet weet waar ik moet beginnen, maar om geen lang saai verhaal te maken zal ik jullie kort de highlights vertellen.

HONG KONG - De reis begon met een lange tussenstop in Hong Kong, niet mijn favoriete stad tot nu toe maar voor 1 dag was het gaaf om te zien. Na een lange reis eerst de stad bekeken, wat gegeten en vooral heel lekker geslapen. ’S Avonds hebben we de skyline bekeken in een skybar, dit was wel heel erg gaaf. Na een lange dag zijn we in het vliegtuig gestapt op naar het volgende avontuur, het land waar we echt voor kwamen.

SYDNEY – In tegenstelling tot Hong Kong is Sydney tot nu toe wel mijn favoriete stad. Ik ben mijn reis begonnen met een introductieweek met ongeveer 18 andere Nederlandse backpackers. Een fijn en veilig begin van de reis want alles werd voor je geregeld, een zorgverzekering, een bankpas enz. Daarnaast hebben we in deze week natuurlijk ook leuke activiteiten gedaan zoals de blue mountains, een dagje surfen, sightseeing in Sidney en een avondje uit.

Na deze week ben ik met een aantal meiden naar een hostel in de stad gegaan (vorige hostel was er iets buiten). In Sidney heb ik uiteraard het strand bekeken, ben ik naar de Sidney Zoo met de big five van Australië geweest, een aantal gezellig avondjes uit gehad, een lange Beach walk gedaan en een beetje vakantie gevierd in het appartement van Josephine. Na 2 weken in Sidney was het tijd voor een nieuw avontuur.

MELBOURNE – Op dit moment ben ik in Melbourne. Melbourne stond niet op mijn planning maar qua seizoenen hier in Australië was het beter om toch eerst in deze richting gaan (helaas is het nu alleen wel maar 18 graden). Ik heb zeker geen spijt dat ik naar Melbourne ben gegaan want ook hier heb ik weer leuke dingen gezien en beleefd. De eerste twee dagen ben ik vooral met 4 andere Dutchies van Australian backpackers geweest. Helaas was ik ziekjes met Australia day en heb ik hier weinig van meegemaakt. Wel heb ik tennis gekeken op het festival terrein van Australia open, (natuurlijk) naar het strand geweest en heb ik een street art route gelopen. Veel van Melbourne heb ik nog niet gezien dus dit ga ik vandaag en morgen maar eens doen. Vanavond eerst naar een nightmarket met 2 meiden waarmee ik ook in Sidney was en daarna door naar de karaoke bar met het hostel.

GREAT OCEAN ROAD – Dit hoort eigenlijk ook wel bij Melbourne, maar was een beleving op zich. In 2 dagen ben ik met een groepje van 7 in een busje langst de kust gereden. Veel mooie dingen gezien (natuurlijk de standaard dingen die bij de route horen) maar vooral ook hele gezellige dagen gehad. We hebben geslapen in een teepeetent met een kampvuur en een tourguide die gitaar speelde en ook nog eens een klein beetje kon zingen. Helaas konden we deze dagen niet surfen omdat het windstil was (en 36 graden).

Dit was een korte samenvatting van mijn reis tot nu toe. Ondanks dat het een erg duur land is en ik elke dag blij ben dat er weer iets eetbaars op mijn bord ligt, denk ik dat ik het hier nog wel even volhoud. Vrijdag ga ik met twee Nederlandse meiden terug naar Sydney rijden met de auto, dit gaan we doen in een vierdaagse roadtrip/campingtrip waarin we ook alles bekijken tussen de twee steden.

Cheers mate!

  • 11 Februari 2018 - 12:47

    Cheranique:

    Schatje ik ben blij dat je het naar je zin hebt ! Wij missen je wel hoor.! Nog veel avontuur gewenst lieverd en tot over een paar maanden xoxox

  • 11 Februari 2018 - 13:28

    Carla :

    Leuk om te lezen , wat een mooi avontuur , geniet ervan

  • 11 Februari 2018 - 14:32

    Fabienne :

    Lieve meid ik.vind jou zo stoer dat je dit avontuur bent aangegaan !
    Ik ben voor jou happy dat je het zo naar jevzin hebt!
    Ik blijf je volgen leuk en heel veel reisplezier en dikke knufff!!

  • 22 Februari 2018 - 11:40

    Opa :

    Amy, ik heb je reisverslag gelezen! ik vind het heel fijn dat je geniet. Ik zal al je reisverslagen volgen als je me ze stuurt. Houd me op de hoogte??????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Amy

Actief sinds 31 Jan. 2018
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 3837

Voorgaande reizen:

09 Januari 2018 - 31 December 2018

Mijn reis naar de andere kant van de wereld

Landen bezocht: